I dag er Thea litt sjuk (halsvonde), og Marte er fortsatt i Windhoek etter aa ha fulgt Guro ned dit for aa fly hjem i dag. Det er bare 2 dager til Thea og jeg ogsaa faar Norgesbesoek, og vi gleder oss veldig. Litt rart aa tenke paa sammensetningen av reisefoelget som skal kjoere de 5 timene opp fra Windhoek til Tsumeb. Marte, Theas kjaereste og mine foreldre, UTEN Thea og meg…:)

Jeg kjenner naa at turen begynner aa naerme seg slutten, og at programmet for resten av turen er spikret. I gaar kveld laa jeg og tenkte paa Norge og organisatoriske ting som jeg nesten har klart aa glemme her. Det har vaert veldig godt ikke aa ha ansvar for noe stort mere enn meg selv, og slippe aa ta hensyn til andre enn Martes, Theas og mine interesser. Likevel kjente jeg i gaar kveld at det skal bli riktig saa godt aa komme hjem til den travle hverdagen. I mai er det baade kor og fotball for fullt, og dette passer meg utmerket. I tillegg haaper jeg aa faa jobbet litt for aa tjene noen grunker igjen, og ikke minst vaere masse sammen med baade familien og vennene mine der hjemme. Det skal bli saa morsomt 🙂 I tillegg maa vi vel ogsaa skrive ferdig oppgaven vaar, men det tror jeg skal gaa helt fint.

Hvis noen er nysgjerrige paa hva som skal skje naar jeg faar besoek, saa legger jeg enn en liten aktivitetskalender her for den neste halvannen uka, ettersom jeg sikkert ikke har saa mye tid til aa blogge underveis.

Paa loerdag ankommer besoeket litt utpaa dagen, saa da skal vi ta de med paa middag paa et sted som heter Dros her i Tsumeb.

Soendag staar vi opp tidlig, og kl 6 blir vi hentet av safariguider som tar oss med til Etosha nasjonalpark.

Mandag blir vi kjoert hjem, etter at vi forhaapentligvis har sett baade det ene og andre dyret. Da blir det en rask ompakking, foer avreise til Vic. falls. Det tar antakelig rundt 15 timer aa kjoere hit, saa vi deler opp reisen dit paa to dager. Underveis overnatter vi paa Ngepi lodge.

Tirsdag tar vi en rask tur nedom et «game reserve» i naerheten av lodgen, og krysser fingrene for aa se bl.a. flodhester her. Dette har vi nemlig ikke sett i Etosha. Saa fortsetter turen til Vic. falls, og vi regner med aa naa frem i loepet av eftaen/kvelden.

Onsdag og torsdag tilbringes i Vic. falls uten spesielle fastsatte planer. Marte planlegger aa hoppe i strikk, og det kommer ikke paa tale for min del – et sted gaar grensa!

Fredag blir det avreise tidlig paa morgenen, foer vi bruker hele dagen til aa kjoere hjem til Tsumeb. Heldigvis kan baade pappa og Roar, kjaeresten til Thea, bytte paa aa kjoere leiebilen pappa har leid, saa satser paa at det er overkommelig.

Loerdag drar vi til Uris lodge, en lodge vi har tilbrakt en del tid paa mens vi har vaert her. Kjempehyggelig, ganske skjermet, lodge med verdens hyggeligste mennesker. Forhaapentligvis skinner solen, saa vi kan sole og bade litt. Vi skal sove over paa Uris denne natta, og vi her i Tsumeb gleder oss voldsomt til det!

Soendag blir det ogsaa soling og bading ved Uris, og hvis firhjulingene fungerer saa blir det kanskje litt kjoering. Har du lyst har du lov!

Mandag blir vi med besoeket vaart ned til Windhoek igjen, tar farvel med de, og tilbringer de siste to ukene vaare paa et backpackersted som heter Chameleon.

Ingen skal beskylde oss for aa mangle evnen til aa planlegge, hae?;)

Naa faar jeg ta en tur hjem til sjuklingen min, og se om formen hennes er noe bedre. TUSENTUSENtakk for kommentarene dere legger igjen paa bloggen (eller facebook, for dere som kommenterer eller mailer der) jeg setter saa ufattelig pris paa aa hoere fra livene til alle dere som har kommentert 🙂 Gir meg alltid et smil om munnen!

Todeloo

PS: Jeg satser paa at naerslekta mi er klar for aa komme til oss kvelden den 2. mai, og se paa bilder osv?:) bestemor og farmor, dette gjelder spesielt dere! (men ogsaa gjerne dere ogsaa da, mamma og pappa, for ikke aa snakke om Ole A, Stein og Jon T med familier. Ja, bare ta med Vilde, JT) og bestemor: ikke tenk paa at det egentlig er bursdagen til Stian – han har allerede nedprioritert aa bake kake til min hjemkomst til fordel for en Sundetkamp… SNAKK om feilprioritering!