Her skjer det saker og ting! Jeg husker nesten ikke helt hva som skjedde for ei uke siden, men jeg husker hvertfall at det var et helt forferdelig uvær. Thea og jeg var på treningssenteret når regnet høljet ned. Vi så, og hørte, at det regnet ganske kraftig, men når folkene som jobber på treningssenteret (og som vi føler vi kjenner nå) spurte om vi hadde sett sånt regn før, svarte vi bråkjekt at «sånt har vi i Norge òg!» Der gafs vi… Etter å ha løpt 10 sekunder ute i regnet var vi gjennombløte hele veien, til og med undertøyet. Det var 20 cm høye bekker i gatene. I tillegg ble vi litt småskeptiske, fordi det var lyn og torden. Jeg har egentlig aldri vært spesielt redd dette, men når det blinket og smalt nesten samtidig, fant Thea og jeg ut at det var lurest å holde seg inntil et tre. Så der løp vi – fra tre til tre, litt redde, mens vi lo som noen gale. Vi kom hjem uten problemer, heldigvis, for det viste seg at lynet slo ned i et av trærne som er inne på området vårt…

Forrige helg var Thea, Marte, Anne og jeg en tur til Tsinstabis. Dette er et sted som ligger en times kjøring unna Tsumeb. Her sov vi ute i telt på bakken, og hadde også mulighet til å ligge på en platting oppe i trærne hvis vi ville. På lørdagskvelden var vi på en aktivitet som innebar at san-folkene, et av urfolkene i Namibia, sang og danset for oss. Vi ble til og med healet av healeren der, og det var en spennende opplevelse. Dagen etter var vi på bushwalk, og fikk lære om hvilke planter san-folkene brukte til forskjellige forbruk osv. Spennende helg.

På torsdag kom 2 x Inger på besøk. Inger og Inger er lærere på høyskolen vår, og det var utrolig koselig at de tok turen oppom Tsumeb for å hilse på! De hadde til og med med seg norsk sjokolade – Firkløver, noe vi ble i ekstase over 😉 De dro rundt og besøkte litt forskjellige skoler på fredag, bl.a. skolen hvor vi er. Ettersom det er Namibias nasjonaldag på søndag, 21. mars, var det feiring på skolen på fredag. Marte, Thea og jeg stilte opp med sang som underholdning. Vi har til og med funnet et litt ustemt piano på biblioteket, men dette funket helt greit som komp-instrument, så vi fremførte «La det swinge» og «Vise for gærne jinter» av full hals – populært 😉

Så til denne helga. Vi tilbringer helga i en by ved kysten som heter Swakopmund sammen med Oshakatijentene (Veronica, Charlotte og Heidi). Her var planen at Thea og Marte skulle hoppe i fallskjerm, også skulle vi alle sammen kjøre firhjuling i morgen. Jeg var helt FAST bestemt på at jeg ikke skulle hoppe fallskjerm, og har aldri tvilt på dette. Før i dag, rett før Marte og Thea skulle skrive på skjemaet før hoppinga. Det endte med at jeg ombestemte meg med tanke på hele hoppinga. Så JEG HAR HOPPA I FALLSKJERM! Jeg tror det ikke selv engang. Det har vært helt utenkelig for meg før, men det var HELT fantastisk, litt skummelt og kjempemoro!:D Skal straks bort til de mennene som hoppet med oss nå, for å få se filmen som vi kjøpte til, og få cdene med bildene på. Rekker ikke å legge ut noen bilder av noenting nå, men skal prøve å få lagt ut så fort som mulig, en liten bildeblogg.

Todeloo